Accessibility Tools

Figyelem! Az iskolakezdési támogatáshoz szükséges kérelmek megtalálhatók a Nyomtatványok menüpont alatt! KATT IDE!
Toggle Bar

 

Tard Község honlapja

LAKOSSÁGI ÉS PARTNERI FELHÍVÁS

LAKOSSÁGI ÉS PARTNERI

FELHÍVÁS

A Településképi Arculati Kézikönyv és Rendelet rendelet

készítésének előzetes tájékoztatási szakaszához

 

Ezúton tájékoztatom a lakosságot és az érintett Partnereket, hogy Tard Község Önkormányzata a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet alapján a Településképi Arculati Kézikönyvének és az új településképi rendeletének készítését megkezdi.

A fenti dokumentumok összeállításához adat- és információgyüjtési céllal, a teljes körű nyilvánosság biztosításának érdekében az Önkormányzat

lakossági fórumot

tart, melyre Tisztelettel meghívja az érdeklődőket.

Helyszín: Teleház, Tard, Ady Endre út 1.

Időpont:2017. július 26. (szerda) 17.00 óra

A fórum keretében tájékoztatást adunk a kézikönyvvel és a rendelettel kapcsolatosan, kérdéseket, észrevételeket, javaslatokat tehetnek szóban, illetve a fórum után 2017. augusztus 3.-ig írásban a polgármesteri hivatal címére vagy elektronikusan a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre eljuttatva.

Néhány téma, kérdéskör, amelynek kifejtéséhez a fórumon lehetőség lesz:

– tájékoztatás:

  • Mi a települési arculati kézikönyv (TAK) ?

  • Mi a településképi rendelet (TKR) ?

  • Milyen településképi követelmények lehetnek?

  • észrevétel, javaslat:

    Mit tartanak jó példának a településen?

    • épület, kerítés, növényzet,

    • épületrész, például: ablak, ajtó, kémény,

    • közterületi építmény, pl.: buszváró, hírdetőtábla

A kézikönyv minta megtekinthető a tak.lechnerkozpont.hu honlapon!

Az önkormányzat szeretettel vár minden érdeklődőt, a településért tenni akaró helyi lakost és vállalkozás, civil- és egyházi szervezet képviselőjét.

                                                                                               Gál János

                                                                                               polgármester

 

Legyen elővigyázatos, ha valaki a katasztrófavédelemre hivatkozik!

Felhívjuk a lakosság figyelmét, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságra lakossági bejelentés érkezett, amely szerint egyes emberek a katasztrófavédelem munkatársaira hivatkozva, a gázüzemű készülékek gázcsatlakozóinak cseréjét ajánlották fel. Azoknak, akik igénybe vették a szolgáltatást, a piaci árnál jóval magasabb árat kellett fizetniük az elvégzett munkáért.

 

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és helyi szerveinek ügyintézői nem foglalkoznak tűzvédelmi eszközök, berendezések, gázcsatlakozók értékesítésével  és  beszerelésével, készpénzt  nem kérnek  és nem fogadnak el! A katasztrófavédelem nem áll szerződésben egyetlen olyan szolgáltatóval sem, amelyik a fenti szolgáltatásokat végzi, végezteti!

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság felhívja a figyelmet arra, hogy:

 

    • A katasztrófavédelem munkatársai egyenruhában, szolgálati igazolvánnyal, szolgálati jelvénnyel felszerelve, megfelelő dokumentumok birtokában járnak ellenőrizni. Az ellenőrzöttek minden esetben kérjék el az ellenőrzést végzők szolgálati igazolványát és jelvényszámát!
    • A katasztrófavédelem munkatársai soha nem kínálnak eladásra tűzvédelmi eszközöket, berendezéseket.
    • A katasztrófavédelem hatósági ellenőrzései alkalmával soha nem készpénzben kell kifizetni a bírságot. A bírságokat hatósági határozat állapítja meg, amelyek pecséttel, iktatószámmal vannak ellátva.
    • Lehetősége van a katasztrófavédelem munkatársainak helyszíni bírságot is kiszabni, ilyenkor csekket adnak, amelyen a számlatulajdonos a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
    • A csalók esetenként a katasztrófavédelem szóvivőire hivatkozva tévesztik meg az embereket, holott a katasztrófavédelem szóvivői nem szerveznek és nem végeznek hatósági ellenőrzéseket.
    • Az ellenőrzésekről a helyszínen jegyzőkönyv készül, amelynek egy példányát az ügyfélnek át kell adni. Minden esetben ragaszkodjanak az aláírt, lepecsételt jegyzőkönyvhöz az ellenőrzéseken!
    • Az esetleg hiányzó iratok pótlása – a megszabott határidőn belül – nem kerül pénzbe.
    • A hatósági ellenőrzéseket nem alvállalkozók, megbízott cégek végzik, hanem mindig a katasztrófavédelem képviselői.
    • Ha bármilyen visszaélést tapasztal, kérjük, értesítse a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot a +36/46-502- 962-es telefonszámon és a rendőrséget!

 

Képviselő-testületi ülés 2017.06.30.

Meghívó

Tard Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2017. június 30.-án (pénteken) 7.30 órai kezdettel tartandó rendkívüli képviselő-testületi ülésére.

Napirend:

  1. Település arculati kézikönyv és településképi rendelet

Előadó: Gál János polgármester

Referens: Kövecses Zsolt kirendeltség vezető

  1. A Tisza-tavi Regionális Hulladékgazdálkodási Társulásból történő kiválás

Előadó: Gál János polgármester

Referens: Kövecses Zsolt kirendeltség vezető

Tard, 2017. június 27.

Tisztelettel:

Gál János

polgármester

„Nyári diákmunka” központi munkaerő-piaci program indítása

A fiatalkori inaktivitás csökkentésére, a korai munkatapasztalat és munkajövedelem szerzés elősegítésére a 2013-2016-os években a Nemzetgazdasági Minisztérium által indított „Nyári diákmunka” program tapasztalatait felhasználva a 2017. évben ismét meghirdetésre kerül a program.

Foglalkoztatható: 16-25 év közötti, nappali tagozatos tanulói vagy hallgatói jogviszonnyal rendelkező és azt igazolni tudó diák, legfeljebb napi 6 órában.

Foglalkoztatás időtartama kb. 3 hét.

Előfeltétel, hogy a nappali tagozatos diák közvetítést kérőként a lakó, vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályán nyilvántartásba vetesse magát. Ehhez személyes okmányaival, valamint érvényes diákigazolványával, vagy annak az iskolai tanulmányok befejezése miatti visszavonáskor kiadott iskolalátogatási igazolásával kell – a munkaviszony megkezdése előtt- a járási hivatal foglalkoztatási osztályára befáradni annak érdekében, hogy a programba vonásának előfeltételét jelentő regisztrációja megtörténhessen.

 

Az előző évben, években regisztrált diákoknak is újból regisztráltatni kell magukat!

 

Jelentkezni személyesen: Tard Község Önkormányzata Tard, Rózsa u. 1.